miercuri, 6 iunie 2012

Pilaf de orez rapid

Mama face cel mai bun pilaf. E rapid - 20 minute-, nu murdaresti multe vase, e aromat, si e garnitura perfecta atunci cand te-ai saturat de cartofi. Aaaa, am uitat sa precizez ca se face la cuptorul cu mirounde. Asta e "reteta" mamei, dar sunt sigura ca fiecare dintre voi va regasi aici cel putin un element comun, - daca nu chiar toate- cu reteta stiuta de voi.

Avem nevoie de:

  • orez
  • 1 morcov mare
  • 1 ceapa medie
  • apa
  • 3-4 linguri ulei
  • mix de condimente sau sare si piper

Cum se face:

Principul orezului cred ca il cunoasteti: la o parte de orez  avem nevoie de 3 parti de apa.

1. Punem orezul intr-un bol de plastic si il spalam de 3-4 ori. 
2. Punem orezul spalat (eu am pus 1/2 cana orez) intr-un vas termorezistent, si adaugam apa (in cazul meu 1 1/2 cana). Punem in cuptorul cu mirounde la puterea lui maxima pentru 8-10 minute (in functie de putere).
3. Curatam morcovul si il razuim. Curatam ceapa si o taiem marunt.
4. Calim intr-o tigaie morcovul si ceapa si adaugam 3-4 linguri ulei. Dupa 2-3 minute adaugam treptat o cana de apa.
5. In acest timp cele 8-10 minute s-au scurs, scoatem orezul, adaugam morcovul si ceapa si condimentam cu  mixul de condimente sau cu sare si piper. Amestecam bine si mai punem in cuptorul cu microunde pentru inca 8-10 minute.
6. Scoatem din cuptor si servim ca si garnitura.

Noi am servit alaturi de pulpe de pui la cuptor.

Va invit sa pregatiti ceva dellicios!
Lavinia Gheorghias

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu